HTML

Vegyes

Friss topikok

Címkék

agárkosbor (1) akác (2) akácvirágos gyögynövényes méz (1) alma (2) almaecet (1) álmatlanság ellen (1) Apicius (1) apiterápia (1) aranyvessző (1) arctonik (1) aszalt sárgabarack (1) A négy évszak (2) A római konyha (1) barna ásóbéka (2) befőttek (3) befőzés (14) békamentés (2) bodza (2) bodzavirágos gyógynövényes méz (1) böjti levesek (1) borsmenta (1) bujdosó mák (fehér) (1) burgonya (2) citromfű (2) Collner Vincze (1) csalán (2) cseh kucsmagomba (5) cseresznye (2) csipkebogyó (2) csipkebogyólekvár (1) csipkebogyó tea készítés (2) cukkini (1) cukkinivirág (1) cukormentes tartósítás (6) Czifray István (5) díjak (1) dió (3) ecetkészítés (1) egytál (6) ernyős sárma (1) ezmegaz (12) Farmos (1) Farrmos (1) fejfájás elleni (1) fekete dió (1) főétel (5) fokhagyma (1) fürgegyík (1) Füves könyv (2) galagonya (1) gasztroajándék (1) gesztenye (1) Gillich István (1) gluténmentes (3) gombák (3) gombatartósítás (1) gombatermesztés (1) gőzben tartósítás (1) gyógygombák (2) gyógynövények (9) gyógynövényes méz (5) gyógynövényes méz készítése (1) gyógyteák (1) gyomorfekély kezelése (1) hajdinaliszt (1) hársafavirág (1) hársfa (1) hársfa levélrügy (1) hársfa rügy (1) hashajtó (1) házi kozmetikum (1) hecsedli (1) homoki gyík (1) homoki nőszirom (1) ibolya (4) idegnyugtató (1) illatos almaecet (1) imazalil (1) Iris pseudacorus (1) izzasztószer (1) játék (1) jégsaláta (1) kamilla (1) káposzta (1) karácsony (1) kékbegy-tanösvény (1) kekszek (2) kenyerek (1) késői laskagomba (1) köhögéscsillapító (1) kökény (1) kökénylekvár (1) komló (5) könyvajánló (1) köptető (1) környezet (1) körömvirág (1) körte befőtt (1) Kossuth Lajos (1) krémsajt (1) kucsmagomba (6) kucsmagombás receptek (1) kucsmagomba tartósítás (1) kukoricaliszt (3) Leányvár (1) lecsepült veronika (1) Legújabb magyar szakácskönyv (1) lekvárok (3) Lénárd Sándor (1) levesek (2) M.Tótfalusi (1) Magyar Elek (1) Márai Sándor (6) mártások (2) martilapu (2) masa harina (1) mazsola (1) medvehagyma (10) Medve Imre (1) meggy (2) Melissae officinalis (1) Mende (1) menta (1) mentaszörp (1) mocsári gólyhír (2) mocsári nőszirom (1) nádcukor (1) napi határ (17) Napsütötte Toszkána (1) nektarin (1) november (2) nyombélfekély kezelése (1) olívaolaj (1) ortofenil-fenol E-231 (1) ősz (1) őszibarack befőtt (1) osztrák csészegomba (2) oxálsav (1) papaver dubium (1) paradicsom (2) parmezán (1) pásztortáska (1) piros árvacsalán (3) piros csészegomba (1) pisztiricgomba Polyporus squamosus (1) pitypang (1) prokloráz (1) Radványszky (1) Radványszky Béla (1) rágcsa (1) Régi magyar szakácskönyvek (1) ribizli (1) rizs (4) ropi (1) rózsa (1) rózsás almaecet (1) rózsavíz (1) salátaboglárka (2) saláták (3) sárgabarackdzsem (1) sárgabaracklekvár (1) sárgarépa (2) sárga nőszirom (1) sárga tyúktaréj (1) sásliliom (1) savanyúkáposzta (1) sós krémek (1) spenót (8) sütik (2) szakácskönyvek (4) Szakácskönyv a római kórból (1) szószok (1) Tápió-vidék (1) tartósítás (7) tartósítószermentes tartósítás (7) tavaszi hérics (1) tejföl (2) téli fülőke (2) tibkenzanol E-233 (1) Tiliae officinalis (1) tojás (3) tojásos ételek (2) tortilla (1) tyúkhúr (3) újhagyma (1) vadkörte (1) vadszederlekvár (1) vaníliás-levendulás sárgabaracklekvár (1) vaníliás-rumos sárgabaracklekvár (1) vaníliás sárgabaracklekvár (1) vegyes befőtt (1) vérehulló fecskefű (1) vesekő kialakulása (1) videók (1) viola odorata (1) vizisikló (1) Vízparti Élet Háza (1) zabpehely (2) zamatos turbolya (4) Zilahy Ágnes (1) zöld turmix (2) Címkefelhő

Indafotó képek

Indavideó

Gesztenyekrémmel töltött kekszek

2014.01.05. 18:24 pestro





Igazándiból nagyon régen szemezek Gizi kókuszkrémes sütijével. Ma szívem szerint a kekszeket kókuszkrémmel töltöttem volna meg, de a napokban főztem gesztenyét   és csak a felét használtam el a golyókhoz , így a maradék gesztenyemasszával kellett valamit kezdenem. Gondolkodtam, hogy gesztenyés kekszet sütök, vagy pudinghoz használom fel, végül arra jutottam, hogy egyszerű vaníliás kekszeket sütök, amit gesztenyekrémmel töltök meg.

Kekszhez
15 dkg zabpehely
10 dkg liszt (fehér tönköly)
10 dkg vaj
6 dkg nádcukor
1 tojás (nagy) én közepeset használtam
1 tk.szódabikarbóna
1 csipetnyi só
1 rúd vanília
kb.1 ek.tej
A zabpelyhet ledaráltam, hozzáadtam a lisztet sót, szódabikarbónát, cukrot, a vaniliát felhasítottam és a magokat belekapartam. A tojást kicsit felvertem a lisztre öntöttem. A vajat beleszeleteltem.  Az egészet megpróbáltam összedolgozni, eléggé morzsálódott és nem akart összeállni.  Nagyobb tojás kellett volna vagy a tojás fehérjét felvernem habnak, akkor könnyedén összeáll, így pici tejet tettem hozzá és összedolgoztam. Hideg helyre tettem és közben elkészítettem a krémet.

krémhez (ezek kb. mennyiségek)
15 dkg gesztenyemassza 
3 tk.méz
3 dkg vaj
3 ek.rum
Mivel a massza pár napja készült, emiatt pici tejszínt öntöttem hozzá és folyamtos keverés mellet újraforraltam. Amikor lehűlt hozzáadtam a vajat 1tk. mézet 1 ek.rumot és robotgéppel habosra kevertem. A Testvérem épp itt volt a műveletnél, a kóstolást rábíztam, vele állítottuk be a krém édességet és rumosságát:) Újabb kanál méz és rum, keverés, kóstolás, újabb kanál méz, rum keverés, kóstolás. 3-3-nál volt elég édes és rumos.
A tésztát lisztezett munkafelületen kb.3 mm. vastagságúra kinyújtottam és (nálam) legnagyobb pogácsaszaggatóval kiszúrtam. A lehullot darabkákat összegyúrtam, kinyújtottam és kiszúrtam.   Pontosan 50 db keksz lett.
Sütőparírral bélelt tepsire raktam, a sütőt előmelegítettem 200 C és kb.7 perc alatt szép világosra sütöttem.
Amikor kihűltek megtöltöttem őket a gesztenyés krémmel.
Csokit olvasztottam gőz felett és rácsurgattam a kekszekre. Ennyi




Szólj hozzá!

Címkék: gesztenye gasztroajándék kekszek

A bejegyzés trackback címe:

https://vegyesblogger.blog.hu/api/trackback/id/tr36308754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása