HTML

Vegyes

Friss topikok

Címkék

agárkosbor (1) akác (2) akácvirágos gyögynövényes méz (1) alma (2) almaecet (1) álmatlanság ellen (1) Apicius (1) apiterápia (1) aranyvessző (1) arctonik (1) aszalt sárgabarack (1) A négy évszak (2) A római konyha (1) barna ásóbéka (2) befőttek (3) befőzés (14) békamentés (2) bodza (2) bodzavirágos gyógynövényes méz (1) böjti levesek (1) borsmenta (1) bujdosó mák (fehér) (1) burgonya (2) citromfű (2) Collner Vincze (1) csalán (2) cseh kucsmagomba (5) cseresznye (2) csipkebogyó (2) csipkebogyólekvár (1) csipkebogyó tea készítés (2) cukkini (1) cukkinivirág (1) cukormentes tartósítás (6) Czifray István (5) díjak (1) dió (3) ecetkészítés (1) egytál (6) ernyős sárma (1) ezmegaz (12) Farmos (1) Farrmos (1) fejfájás elleni (1) fekete dió (1) főétel (5) fokhagyma (1) fürgegyík (1) Füves könyv (2) galagonya (1) gasztroajándék (1) gesztenye (1) Gillich István (1) gluténmentes (3) gombák (3) gombatartósítás (1) gombatermesztés (1) gőzben tartósítás (1) gyógygombák (2) gyógynövények (9) gyógynövényes méz (5) gyógynövényes méz készítése (1) gyógyteák (1) gyomorfekély kezelése (1) hajdinaliszt (1) hársafavirág (1) hársfa (1) hársfa levélrügy (1) hársfa rügy (1) hashajtó (1) házi kozmetikum (1) hecsedli (1) homoki gyík (1) homoki nőszirom (1) ibolya (4) idegnyugtató (1) illatos almaecet (1) imazalil (1) Iris pseudacorus (1) izzasztószer (1) játék (1) jégsaláta (1) kamilla (1) káposzta (1) karácsony (1) kékbegy-tanösvény (1) kekszek (2) kenyerek (1) késői laskagomba (1) köhögéscsillapító (1) kökény (1) kökénylekvár (1) komló (5) könyvajánló (1) köptető (1) környezet (1) körömvirág (1) körte befőtt (1) Kossuth Lajos (1) krémsajt (1) kucsmagomba (6) kucsmagombás receptek (1) kucsmagomba tartósítás (1) kukoricaliszt (3) Leányvár (1) lecsepült veronika (1) Legújabb magyar szakácskönyv (1) lekvárok (3) Lénárd Sándor (1) levesek (2) M.Tótfalusi (1) Magyar Elek (1) Márai Sándor (6) mártások (2) martilapu (2) masa harina (1) mazsola (1) medvehagyma (10) Medve Imre (1) meggy (2) Melissae officinalis (1) Mende (1) menta (1) mentaszörp (1) mocsári gólyhír (2) mocsári nőszirom (1) nádcukor (1) napi határ (17) Napsütötte Toszkána (1) nektarin (1) november (2) nyombélfekély kezelése (1) olívaolaj (1) ortofenil-fenol E-231 (1) ősz (1) őszibarack befőtt (1) osztrák csészegomba (2) oxálsav (1) papaver dubium (1) paradicsom (2) parmezán (1) pásztortáska (1) piros árvacsalán (3) piros csészegomba (1) pisztiricgomba Polyporus squamosus (1) pitypang (1) prokloráz (1) Radványszky (1) Radványszky Béla (1) rágcsa (1) Régi magyar szakácskönyvek (1) ribizli (1) rizs (4) ropi (1) rózsa (1) rózsás almaecet (1) rózsavíz (1) salátaboglárka (2) saláták (3) sárgabarackdzsem (1) sárgabaracklekvár (1) sárgarépa (2) sárga nőszirom (1) sárga tyúktaréj (1) sásliliom (1) savanyúkáposzta (1) sós krémek (1) spenót (8) sütik (2) szakácskönyvek (4) Szakácskönyv a római kórból (1) szószok (1) Tápió-vidék (1) tartósítás (7) tartósítószermentes tartósítás (7) tavaszi hérics (1) tejföl (2) téli fülőke (2) tibkenzanol E-233 (1) Tiliae officinalis (1) tojás (3) tojásos ételek (2) tortilla (1) tyúkhúr (3) újhagyma (1) vadkörte (1) vadszederlekvár (1) vaníliás-levendulás sárgabaracklekvár (1) vaníliás-rumos sárgabaracklekvár (1) vaníliás sárgabaracklekvár (1) vegyes befőtt (1) vérehulló fecskefű (1) vesekő kialakulása (1) videók (1) viola odorata (1) vizisikló (1) Vízparti Élet Háza (1) zabpehely (2) zamatos turbolya (4) Zilahy Ágnes (1) zöld turmix (2) Címkefelhő

Indafotó képek

Indavideó

Mai nagyon vad - Töltött kucsmagomba tejszínes zamatos turbolyamártással:)

2013.04.17. 20:08 pestro





Mostanában csupa  vad ételt készítek:) Bocs, ha már unjátok a kucsmagombás posztokat, de már nem nagyon lesz, mert itt már lefutott a szezon:( Aki benézett már vagy ismer tudja, hogy ritkán szoktam ételről áradozni , de ez a mártás annyira finom, hogy ezért érdemes volt megszületnem:). (Bocs, ha valakinek csalódást okoz) Amikor először kóstoltam a turbolyát nem tudom, miért lepett meg, hogy ánizs ízű, hiszen az illata is ánizs. Ánizsízű, de olyan visszafogottan.

Sajna vasárnap csak kóstolót szedtem , így ma el kellett gyalogolnom érte 6 km-t. Ez önmagában nem lenne nagy szám, de brutálisen feltörte a sarkam a bakancs még az április eleji határjárásnál és azóta többször gyalogoltam vele ennél hosszabbakat , így mára annyira elvadult a helyzet, hogy csak papucsban tudok sántikálni  és így is nagyon fáj. De nem volt más választásom, mert a töltött gombafejek már várták, hogy megkapják a zamatos turbolyamártást:)

Ez nem is recept, inkább ötlet
A turbolyát felaprítottam kevés vajban és vízben megpároltam. A kukoricakeményítőt kevés vízben feloldottam, hozzáadtam a tejszínt, tejfölt és besűrítettem és a végén sóztam, borsoztam.
A gombafejeket leforráztam, a rizsbe kevés parmezánt reszeltem, kicsit borsoztam, hogy fűszeresebb legyen és megtöltöttem a fejeket.  Seprenyőbe kevés olajat löttyintettem, felforrósítottam és minden oldalát átsütöttem a gombáknak (grillezni is lehet). Amikor elkészült parmezánt reszeltem a tetejére és hagytam ráolvadni.
Azt nem tudom, a többi kucsmagomba faj hogy viselkedik, mert a receptek szerint tölthető:). Nekem nehezen  ment. Már az első főzésnél is kísérleteztem a megtöltéssel , akkor krémsajttal, mivel  szakadtak a fejek, gondolkodtam, hogy most nyersen töltöm meg. Végül úgy találtam  ez akkor lenne jó módszer, ha valami szószosban rotyogtatnám, mert akkor megpuhul. Végül csak forróvíz alá dugtam egy pillanatra, de így ugyanaz lett az eredmény, mint a főzésnél, szakadtak.
A kucsmagomba bármivel tölthető, krémsajttal, fűszeres rizzsel, hússal, főzhető, süthető. A zamatos turbolyát pedig mindenki vegye fel a kipróbálandók listájára!:) Nem is tudom, hogy tudtam eddig élni nélküle.


Ez pedig a holnapi ebéd alapanyag:)

Sok recept itt és



http://ezmegaz-krinsz.blogspot.hu/2013/04/kucsmagomba-leves.html
http://ezmegaz-krinsz.blogspot.hu/2013/04/zamatos-turbolyas-kucsmagombaszosz.html
http://ezmegaz-krinsz.blogspot.hu/2013/04/kucsmagombas-szendvicskrem.html
 



Szólj hozzá!

Címkék: főétel szószok kucsmagomba cseh kucsmagomba zamatos turbolya

A bejegyzés trackback címe:

https://vegyesblogger.blog.hu/api/trackback/id/tr426308830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása