HTML

Vegyes

Friss topikok

Címkék

agárkosbor (1) akác (2) akácvirágos gyögynövényes méz (1) alma (2) almaecet (1) álmatlanság ellen (1) Apicius (1) apiterápia (1) aranyvessző (1) arctonik (1) aszalt sárgabarack (1) A négy évszak (2) A római konyha (1) barna ásóbéka (2) befőttek (3) befőzés (14) békamentés (2) bodza (2) bodzavirágos gyógynövényes méz (1) böjti levesek (1) borsmenta (1) bujdosó mák (fehér) (1) burgonya (2) citromfű (2) Collner Vincze (1) csalán (2) cseh kucsmagomba (5) cseresznye (2) csipkebogyó (2) csipkebogyólekvár (1) csipkebogyó tea készítés (2) cukkini (1) cukkinivirág (1) cukormentes tartósítás (6) Czifray István (5) díjak (1) dió (3) ecetkészítés (1) egytál (6) ernyős sárma (1) ezmegaz (12) Farmos (1) Farrmos (1) fejfájás elleni (1) fekete dió (1) főétel (5) fokhagyma (1) fürgegyík (1) Füves könyv (2) galagonya (1) gasztroajándék (1) gesztenye (1) Gillich István (1) gluténmentes (3) gombák (3) gombatartósítás (1) gombatermesztés (1) gőzben tartósítás (1) gyógygombák (2) gyógynövények (9) gyógynövényes méz (5) gyógynövényes méz készítése (1) gyógyteák (1) gyomorfekély kezelése (1) hajdinaliszt (1) hársafavirág (1) hársfa (1) hársfa levélrügy (1) hársfa rügy (1) hashajtó (1) házi kozmetikum (1) hecsedli (1) homoki gyík (1) homoki nőszirom (1) ibolya (4) idegnyugtató (1) illatos almaecet (1) imazalil (1) Iris pseudacorus (1) izzasztószer (1) játék (1) jégsaláta (1) kamilla (1) káposzta (1) karácsony (1) kékbegy-tanösvény (1) kekszek (2) kenyerek (1) késői laskagomba (1) köhögéscsillapító (1) kökény (1) kökénylekvár (1) komló (5) könyvajánló (1) köptető (1) környezet (1) körömvirág (1) körte befőtt (1) Kossuth Lajos (1) krémsajt (1) kucsmagomba (6) kucsmagombás receptek (1) kucsmagomba tartósítás (1) kukoricaliszt (3) Leányvár (1) lecsepült veronika (1) Legújabb magyar szakácskönyv (1) lekvárok (3) Lénárd Sándor (1) levesek (2) M.Tótfalusi (1) Magyar Elek (1) Márai Sándor (6) mártások (2) martilapu (2) masa harina (1) mazsola (1) medvehagyma (10) Medve Imre (1) meggy (2) Melissae officinalis (1) Mende (1) menta (1) mentaszörp (1) mocsári gólyhír (2) mocsári nőszirom (1) nádcukor (1) napi határ (17) Napsütötte Toszkána (1) nektarin (1) november (2) nyombélfekély kezelése (1) olívaolaj (1) ortofenil-fenol E-231 (1) ősz (1) őszibarack befőtt (1) osztrák csészegomba (2) oxálsav (1) papaver dubium (1) paradicsom (2) parmezán (1) pásztortáska (1) piros árvacsalán (3) piros csészegomba (1) pisztiricgomba Polyporus squamosus (1) pitypang (1) prokloráz (1) Radványszky (1) Radványszky Béla (1) rágcsa (1) Régi magyar szakácskönyvek (1) ribizli (1) rizs (4) ropi (1) rózsa (1) rózsás almaecet (1) rózsavíz (1) salátaboglárka (2) saláták (3) sárgabarackdzsem (1) sárgabaracklekvár (1) sárgarépa (2) sárga nőszirom (1) sárga tyúktaréj (1) sásliliom (1) savanyúkáposzta (1) sós krémek (1) spenót (8) sütik (2) szakácskönyvek (4) Szakácskönyv a római kórból (1) szószok (1) Tápió-vidék (1) tartósítás (7) tartósítószermentes tartósítás (7) tavaszi hérics (1) tejföl (2) téli fülőke (2) tibkenzanol E-233 (1) Tiliae officinalis (1) tojás (3) tojásos ételek (2) tortilla (1) tyúkhúr (3) újhagyma (1) vadkörte (1) vadszederlekvár (1) vaníliás-levendulás sárgabaracklekvár (1) vaníliás-rumos sárgabaracklekvár (1) vaníliás sárgabaracklekvár (1) vegyes befőtt (1) vérehulló fecskefű (1) vesekő kialakulása (1) videók (1) viola odorata (1) vizisikló (1) Vízparti Élet Háza (1) zabpehely (2) zamatos turbolya (4) Zilahy Ágnes (1) zöld turmix (2) Címkefelhő

Indafotó képek

Indavideó

Zamatos turbolyás kucsmagombaszósz, komlórügyes rizzsel – olajzöld levelek kéken - játék

2013.04.16. 15:04 pestro






Tavaly mindről lemaradtam a komlórügyről, zamatos turbolyáról, a saláta boglárkáról. Most már tudtam, hogy mit hol találok, így lényegesen könnyebb helyzetben voltam az alapanyagok beszerzést illetően. Mivel  mindenfélét találtam komlórügyet, zamatos turbolyát semmi sem álhatta útját ennek a vad opusznak:) Épp mikor posztolni akartam láttam meg Erdőkóstoló Facebook  oldalán Olajzöld levelek kéken blog felhívását, így nevezek a játékra.



Hozzávalók gombához
25 dkg kucsmagomba
1 fej vöröshagyma
1,5 dl tejszín
1 ek. tejföl (opcionális)
1 ek. kukoricakeményítő
1 marék zamatos turbolya
bors
olívaolaj

Hozzávalók rizshez
2 dl rizs
1 sárgarépa
15 db kb.25 cm komlóhajtás
olívaolaj
A gombát alaposan megmostam, a fejeket lecsíptem, a szárakat összedaraboltam. A hagymát, megtisztítottam megmostam és felkockáztam. Az olívaolajat felmelegítettem, beletettem a hagymát és pár percig dinszteltem, majd hozzáadtam a feldarabolt gombaszárat és folytattam a dinsztelést.Sóztam, amikor a szárak megpuhultak  hozzáadtam a gombafejeket is és folytattam a párolást. A végén borsoztam és beletettem az előzőleg megmosott és felaprított turbolyát. A kukoricakeményítőt kevés vízben feloldottam, hozzáadtam a tejszínt és besűrítettem vele a gombát.
A rizst alaposan megmostam. Az olajat felforrósítottam,  átforgattam benne a rizst, majd sóztam és kb. kétszeres mennyiségű vízzel felöntöttem. Közben a répát megtisztítottam 3-4 cm darabokra vágtam és vékony csíkokra ledaráltam (reszelni is lehet). A komlót megmostam és kb. 1,5 cm-es darabokra vágtam. Amikor a rizs már majdnem teljesen megpuhult és felszívta a vizet, beletettem a répát és a komlót és az egészet összepároltam. Tálalásnál még szórtam rá turbolyát.
Ritkán van, hogy egy ételtől oda vagyok, de ez most nagyon bejött:)



ezmegaz a facebook-on:)

Szólj hozzá!

Címkék: játék egytál komló főétel kucsmagomba cseh kucsmagomba zamatos turbolya

A bejegyzés trackback címe:

https://vegyesblogger.blog.hu/api/trackback/id/tr326308831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása