HTML

Vegyes

Friss topikok

Címkék

agárkosbor (1) akác (2) akácvirágos gyögynövényes méz (1) alma (2) almaecet (1) álmatlanság ellen (1) Apicius (1) apiterápia (1) aranyvessző (1) arctonik (1) aszalt sárgabarack (1) A négy évszak (2) A római konyha (1) barna ásóbéka (2) befőttek (3) befőzés (14) békamentés (2) bodza (2) bodzavirágos gyógynövényes méz (1) böjti levesek (1) borsmenta (1) bujdosó mák (fehér) (1) burgonya (2) citromfű (2) Collner Vincze (1) csalán (2) cseh kucsmagomba (5) cseresznye (2) csipkebogyó (2) csipkebogyólekvár (1) csipkebogyó tea készítés (2) cukkini (1) cukkinivirág (1) cukormentes tartósítás (6) Czifray István (5) díjak (1) dió (3) ecetkészítés (1) egytál (6) ernyős sárma (1) ezmegaz (12) Farmos (1) Farrmos (1) fejfájás elleni (1) fekete dió (1) főétel (5) fokhagyma (1) fürgegyík (1) Füves könyv (2) galagonya (1) gasztroajándék (1) gesztenye (1) Gillich István (1) gluténmentes (3) gombák (3) gombatartósítás (1) gombatermesztés (1) gőzben tartósítás (1) gyógygombák (2) gyógynövények (9) gyógynövényes méz (5) gyógynövényes méz készítése (1) gyógyteák (1) gyomorfekély kezelése (1) hajdinaliszt (1) hársafavirág (1) hársfa (1) hársfa levélrügy (1) hársfa rügy (1) hashajtó (1) házi kozmetikum (1) hecsedli (1) homoki gyík (1) homoki nőszirom (1) ibolya (4) idegnyugtató (1) illatos almaecet (1) imazalil (1) Iris pseudacorus (1) izzasztószer (1) játék (1) jégsaláta (1) kamilla (1) káposzta (1) karácsony (1) kékbegy-tanösvény (1) kekszek (2) kenyerek (1) késői laskagomba (1) köhögéscsillapító (1) kökény (1) kökénylekvár (1) komló (5) könyvajánló (1) köptető (1) környezet (1) körömvirág (1) körte befőtt (1) Kossuth Lajos (1) krémsajt (1) kucsmagomba (6) kucsmagombás receptek (1) kucsmagomba tartósítás (1) kukoricaliszt (3) Leányvár (1) lecsepült veronika (1) Legújabb magyar szakácskönyv (1) lekvárok (3) Lénárd Sándor (1) levesek (2) M.Tótfalusi (1) Magyar Elek (1) Márai Sándor (6) mártások (2) martilapu (2) masa harina (1) mazsola (1) medvehagyma (10) Medve Imre (1) meggy (2) Melissae officinalis (1) Mende (1) menta (1) mentaszörp (1) mocsári gólyhír (2) mocsári nőszirom (1) nádcukor (1) napi határ (17) Napsütötte Toszkána (1) nektarin (1) november (2) nyombélfekély kezelése (1) olívaolaj (1) ortofenil-fenol E-231 (1) ősz (1) őszibarack befőtt (1) osztrák csészegomba (2) oxálsav (1) papaver dubium (1) paradicsom (2) parmezán (1) pásztortáska (1) piros árvacsalán (3) piros csészegomba (1) pisztiricgomba Polyporus squamosus (1) pitypang (1) prokloráz (1) Radványszky (1) Radványszky Béla (1) rágcsa (1) Régi magyar szakácskönyvek (1) ribizli (1) rizs (4) ropi (1) rózsa (1) rózsás almaecet (1) rózsavíz (1) salátaboglárka (2) saláták (3) sárgabarackdzsem (1) sárgabaracklekvár (1) sárgarépa (2) sárga nőszirom (1) sárga tyúktaréj (1) sásliliom (1) savanyúkáposzta (1) sós krémek (1) spenót (8) sütik (2) szakácskönyvek (4) Szakácskönyv a római kórból (1) szószok (1) Tápió-vidék (1) tartósítás (7) tartósítószermentes tartósítás (7) tavaszi hérics (1) tejföl (2) téli fülőke (2) tibkenzanol E-233 (1) Tiliae officinalis (1) tojás (3) tojásos ételek (2) tortilla (1) tyúkhúr (3) újhagyma (1) vadkörte (1) vadszederlekvár (1) vaníliás-levendulás sárgabaracklekvár (1) vaníliás-rumos sárgabaracklekvár (1) vaníliás sárgabaracklekvár (1) vegyes befőtt (1) vérehulló fecskefű (1) vesekő kialakulása (1) videók (1) viola odorata (1) vizisikló (1) Vízparti Élet Háza (1) zabpehely (2) zamatos turbolya (4) Zilahy Ágnes (1) zöld turmix (2) Címkefelhő

Indafotó képek

Indavideó

Sárgarépatorta

2013.02.07. 12:19 pestro


Korábban a sárgarépatorta szó hallatán egy egészséges, reform édességre asszociáltam. Most, hogy jó sok receptet megnéztem szertefoszlott ez az elképzelésem:)
Tavaly ettem egy cukrászdai változatot, ami elég jó volt, na jó, finom volt. Akkor nem elmélkedtem rajta, hogy vajon hogyan készült. A látott receptek alapján gondolom, nem spóroltak a cukorral, de nincs az az emlékképem, hogy túl édes:).
 Vasárnap szembe jött velem egy recept, de kicsit meglepett, hogy  2:1 a cukor javára (40 dkg cukor, 20 dkg liszt). Elsőre azt gondoltam elírás, megkerestem a hivatkozott bloggert és előtúrtam a receptet és valóban 40 dkg cukor és 20 dkg liszt szerepelt a receptben. Ilyen  cukor alapú édességet/süteményt én ugye nem süthetek,de nem is akarok. Tovább kutakodtam, már találtam olyan recepteket, ahol az arány 1:1, döntetlen:).  Ez már jobban tetszett, de még így is sokalltam a cukor mennyiségét.
No, mivel nem találtam olyan receptet, ami rám lett volna szabva,  így ezt gyártottam.

Hozzávalók (24 cm tortaforma 12 szelet)

20 dkg sárgarépa
15 dkg dió/mogyoró (10 dkg is elég)
1,5 dl olívaolaj (mogyoró jobb lett volna, de nem volt)
20 dkg zabpehely
12 dkg nádcukor (10 dkg is bőven elég)
2 db tojás (160 g)
4 ek. narancslé ez nálam ½ narancs
5 dkg apróra vágott  aszalt sárgabarack(elhagyható)
3 dkg mazsola (elhagyható)
2 dkg kandírozott narancshéj (elhagyható, de így jobb:))
½ ek. mézeskalács fűszerkeverék
1 púpozott tk. szódabikarbóna
¼ kk. só

A zabpelyhet ledaráljuk. Hozzáadjuk a sót, mézeskalács fűszerkeveréket, szódabikarbónát és a pirított, durvára vágott pirított diót.
A sárgarépát megtisztítjuk, megmossuk és kislyukú reszelőn lereszeljük.
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját és a cukrot összekeverjük, majd hozzáadjuk a reszelt répát,barackot, mazsolát, kandírozott narancshéjat, narancs levét  majd összekeverjük.
A nedves és száraz anyagokat összedolgozzuk.
A tojás fehérjét habbá verjük és beleforgatjuk a masszába.
A tortaformát sütőpapírral kibéleljük és beleöntjük a masszát.
180 C-on kb 40 perc alatt (tűpróba) megsütjük.

Elsőre 10 dkg cukrot tettem bele, de attól tartottam, hogy a többiek nehezményezni fogják, így végül jófejségből megemeltem 12 dkg-ra. Nekem lehetett volna kevésbé édes, a családomnak pont jó volt. Legközelebb lecsökkentem 10 dkg-ra a cukrot és az aszalványok mennyiségét is visszaveszem, szerintem úgy is fogják szeretni :).

Nem szoktam számolgatni az ételek kalóriatartalmát, most tájékozódás jelleggel megtettem, ha kiszámoltam, megosztom:)

kalória/100gr
felhaszn.mennyiség kalóriatartalma
sárgabarack
                241   
              121   
mazsola
                276   
                83   
cukor
                375   
              450   
dió
                654   
              981   
zabpehely
                376   
              752   
olívaolaj
                819   
           1 106   
tojás
                   68   
              136   
répa
                  35   
                70   
összesen

           3 698   
1 szelet

              308   

Szakmai ártalomként további merényleteket is elkövettem a számokkal, de a táblázat többszöri kísérletre is szétesett, amikor bemásoltam, így  nem tudom közreadni, hogy mi lett volna, ha... :)
(A kandírozott narancshéj és a narancslé valamint a fűszerek kalóritartalmát nem tartalmazza a tablázát, így kicsit több lesz az)

Aki tudja , hogy az édesítésen kívűl milyen szerepe van a cukornak a tésztában amiért a 20 dkg liszthez 40 dkg cukor kell a fenti arányok figyelembevételével, kérem ossza meg velem.

Végül ebből a receptből indultam kihttp://www.receptvarazs.hu/receptek/recept/sargarepa_torta

Szólj hozzá!

Címkék: tojás dió mazsola olívaolaj sárgarépa sütik zabpehely nádcukor aszalt sárgabarack

A bejegyzés trackback címe:

https://vegyesblogger.blog.hu/api/trackback/id/tr176308850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása